2011. december 25., vasárnap

Nagyapám volt a Télapó '

                               Gyermekkorom   legszebb  élményei  között  volt  a Mikulás  és  a  Télapó . Évekig  meg  voltam  győződve,hogy  a  Mikulástól  és  a  Télapótól  kaptam  ajándékokat.Gyönyörű  téli  estéken  vártam  a  Mikulást  és  a  Télapót. Csodák  csodája  volt  amikor  megjött  és  megkaptam  az  ajándékokat.Az  igaz , hogy  a  hangja  nagyon  hasonlított  a  nagyapáméra,de  én  elhittem  mindent .
                               Az  iskolában  hallottam  azt ,hogy  nem  igazi  a  Télapó. Nagyon  felháborodtam.Festői  táj  volt  mindenhol.Sok  hó  esett  egész  nap.Alig  vártam  már  az  estét.Egyszer csak  csengetést  hallottam.Megérkezett  a  Télapó' Elhozta  az  ajándékokat  a  családnak  és  azután  rejtélyesen  eltűnt .Mint  ifjú  nyomozó  halált megvető  bátorsággal  követtem  a  lábnyomait  a  hóban.Vajon  igazat  mondtak  az  iskolában ?A  Télapó  lábnyomai  a  szomszédhoz  vezettek.Benéztem  az  ablakán.Nagy  meglepetésemre  nagyapámat  láttam  bent. Télapó  ruháját  akkor  vetette  le.Csalódottan  vettem  tudomásul ,hogy  ez  csak  egy  mese . Többet  nem  tudtak  félrevezetni.Az  igaz , hogy  szép  hagyomány. Honnan  eredt  ? 

A Télapó Magyarországon a keresztény hagyományok alapján elterjedt Mikulás alakjával egybemosott képzeletbeli, alapvetően nem keresztény figura a karácsonyi ünnepkörben. A Télapó kifejezés a 20. század első harmadában keletkezhetett, már a két világháború között is használták a Mikulás szó szinonimájaként. A finn gyerekek meg vannak győződve róla, hogy az ajándékot osztogató, jóságos téli szellem hazája az Északi Sark, amelyet csak decemberben hagy el, hogy rénszarvasoktól húzott szánján meglátogassa az egész világ jó gyermekeit. Feladatát elvégezvén egy évre újra visszatér a Sarkvidékre.
 Forrás : http://hu.wikipedia.org/wiki/

                                      




Nincsenek megjegyzések: